Thai-tapas

Jeg har været syg de sidste par dage og er blevet forment adgang til køkkenet. Jeg fik lige netop lov til at tilberede de varer, der skulle opvarmes til over 100 grader: jeg har kogt æg og friteret kartofler. Men så blev jeg rask igen, og så lavede vi fredagsmiddag med temaet “thai-tapas”. Vi lavede misosuppe, wokret med en slags satay-sauce, sprøde forårsruller og edamamebønner med misodip. Til dessert lavede vi forårsruller med banan-mynte-fyld og æble-estragon-fyld. Dertil chokoladesauce og olivenolieis, som holdet, der har “Kemi i maden,” har lavet. Olivenolieisen var overraskende lækker! Meget cremet og fed på den gode måde. Og med en spændende og ikke overdøvende smag af olivenolie.

Her er menuen og også et billede af den halvspiste dessert, så man kan se den fine, røde farve fra æblet inde i forårsrullen.

bloglovin

3 thoughts on “Thai-tapas

  1. Nina, jeg synes din blog er virkelig inspirerende, men hvorfor så få opskrifter? Jeg ville elske, hvis du smed nogle opskrifter på bloggen på nogle af alle de skønne ting du kokkererer!

    Mvh Lotte, en fan;)

  2. Lotte – det skal jeg have i baghovedet til kommende indlæg!

    Kirsten – det kan vi nok godt finde ud af. Skal du holde fransklærer-frokost?🙂

Skriv et svar

